Polyglot

2010年10月18日 星期一

聽歌學英語Part 2

Whatever it takes 愛的代價



Da, da, da, da, da, da
Da, da, da, da, da, da, da [x2]
People say love
人們這麼說愛情
Comes and goes, but
總是來來去去
They don't understand
但他們並不懂得
What they don't know
無知的部份
Cause, what I feel starts
只因 我開始覺得
Deep inside
在我心深處
It's kinda like a sea
愛像是片海洋
That springs into life     (孕育)出生命

* spring本來是指'溫泉' 的意思
   但在此 是指 '湧泉' 一樣的不斷孕育出生命
 
They say it's not right
他們說這是不對的
And we move too fast
我們愛情進展得過快
But they don't know the meaning
但他們不知道
Of what we have 我們擁有彼此的涵義
Wherever it is, I'll fly
不管愛是什麼模樣 我都會展翅高飛
Whatever it takes, I'll try
不管愛的代價多大 我都會放手一試

* whatever it takes  '無論如何; 不計一且代價' 一定要做到或得到某件事或東西
   Example: I'll do whatever it takes to win her heart. 
                     I'll do whatever it takes to get this promotion.






So don't pay no mind
所以不要去在意
To whatever people say
人們的流言蜚語
Whenever it is in my life
當真愛來臨時
Know that I will be on time
知道它會分毫不差地降臨在我身上
'Cause you know why
你知道原因的
There's no standing in our way 沒有任何阻礙在我們之間
Da, da, da, da, da, da
Da, da, da, da, da, da, da [x2]
When you're far and
當你在那遙遠的彼端
We're apart
我倆的分離
I'm really missing you
我是真的很思念你
I wanna be where you are 想待在有你的地方
They say it's not right (it's not right)
他們說這是不對的 (不對的)
And it won't last (it won't last)
愛不會地久天長 (不會地久天長)
No point believing
沒有任何一點值得相信
What we have 我們所擁有的一切
Wherever it is, I'll fly
Whatever it takes, I'll try
So don't pay no mind
To whatever people say
Whenever it is in my life
I'll be on time
'Cause you know why
There's no standing in my way
And if you're lost
如果你迷了路
I'm gonna find you
我會找到你的
'Cause without you


沒有你的話
I'll break down and cry
我會崩潰的大哭






And you know why
你知道原因的
I wanna surround you
我想常伴你左右
With all my love 用盡我所有的愛
Wherever it is, I'll fly
Whatever it takes, I'll try
So don't pay no mind
To whatever people say
Whenever it is in my life
Know that I will be on time
'Cause you know why
There's no standing in my way

Da, da, da, da, da, da
Da, da, da, da, da, da, da [x2]



----

 其實這首歌的單字很簡單

 很多的歌詞都是重複的   旋律也很簡單
 可以學學看噢

1 則留言:

  1. 不好意思 各位~ 因為排版還不太熟 所以很多地方都沒有做得很好...尤其是顏色的部分 有空會再改... :p

    回覆刪除